Skoči na glavno vsebino

20. 8. 2024

Na OŠ Oskarja Kovačiča Škofije smo v šolskem letu 2023-24 snovali 4 scenarije in izvedli 4 učne dejavnosti z dvema inovativnima oddelka učencev, ki so obiskovali 3. razred. Pri načrtovanju učnih scenarijev je bilo ključno vodilo načelo postopnosti, ob zavedanju, da so učenci cilje, ki smo jih snovali v okviru projekta B-RIN v neki meri že dosegli skozi obvezno osnovnošolsko izobraževanje oz. v domačem okolju ter, da bomo zastavljene lahko cilje skozi leta lahko dosegali še na različnih zahtevnostnih ravneh znanja. V učne scenarije smo zajeli vseh pet področij računalništva in informatike: računalniški sistemi, podatki in analiza, algoritmi in programiranje, omrežja in internet, učinki računalništva in informatike. Pri načrtovanju scenarijev je bila posebna skrb tudi v zagotavljanju prepleta projektnih vsebin z vsebinami, ki so jih učenci usvajali pri pouku (npr. poštevanka).

Izvedbe so bile načrtovane teko, da smo zagotavljali sodelovalno učenje, učenje v gibanju, personaliziran pristop s sodobnimi in predvsem z različnimi inovativnimi metodami dela.

Postopnost smo zagotavljali tudi z vključevanjem drugih in zunanjih sodelavcev. Prva dva učna scenarija sta bila izvedena na šoli s strani članic razvojnega tima v računalniški učilnici in drugih šolskih prostorih, ki so omogočali gibanje. Spoznavali so digitalne naprave in njihovo delovanje. Usvajali so pomen dobrih, natančnih in postopnih navodil. Prav slednje je krepilo tudi njihovo spretnost, natančnost in koncentracijo pri rednem šolskem delu (npr. reševanje matematičnih problemov, reševanje kompleksnih nalog, vprašanj). Pri tretji izvedbi učnega scenarija smo vključili delo z robotki, in k sodelovanju povabili sodelavca, ki na OŠ Oskarja Kovačiča Škofije izvaja izbirni predmet Robotika. Četrta izvedba pa je potekala na obisku v lokalnem podjetju Titus d.o.o.

Slika 1: poskus razstavljanja pohištvenega okovja

Podjetje Titus d.o.o. izdeluje pohištveno okovje s pomočjo strojev in tehnologije, ki jo sami razvijajo. Pri delovanju strojev pa je ključna prisotnost človeka, ki s stroji upravlja, mu daje ustrezna navodila in poskrbi, da je izdelek brezhiben. Prav slednje so učenci z obiskom podjetja spoznali in doživeli. Pred odhodom so učenci poskusili ročno, z izvijači razstaviti pohištveno okovje, ki so ga izdelali v podjetju. Ugotovili so, da potrebujejo veliko časa, da določenih delov ročno ne morejo razdvojiti. Osmislili so potrebo po stroju, ki bi to opravil z lahkoto. Ob obisku podjetja pa so spoznali, da stroj dejansko proizvede zahtevno delo in veliko izdelkov v kratkem času, vendar brez navodil, ki jih stroju poda človek, ki stoji ob njem, slednje ne bi bilo mogoče.

Učenci so na obisku beležili dnevnik, ki jih je na naslovni strani pospremil z mislijo:

En stroj lahko opravi delo petdesetih navadnih ljudi. Noben stroj ne more opraviti dela enega izjemnega človeka. (Iz zgibanke podjetja Titus)

Slika 2: obisk podjetja Titus

 

Prispevek je objavljen na: Projekti SIO

Dostopnost