Skoči na glavno vsebino
Select Page
Dvig digitalnih kompetenc otrok in mladih

Dvig digitalnih kompetenc otrok in mladih

Ob sodelovanju z Andragoškim zavodom Ljudske univerze Velenje bomo na šoli usposobili kader in izvedli delavnice za otroke v obsegu 20 pedagoških ur, pri katerih se bodo učenci od 6. do 9. razreda seznanili umetno inteligenco, podatkovno analitiko in vele podatki, obogateno in navidezno resničnostjo. V okviru projekta bomo pri otrocih spodbujali raziskovalni razvoj in spoznavanje zanimivih poklicev prihodnosti, ki se razvijajo na področju IKT.

Koordinator projekta: Valentina Baričič

 

Vključujoča šola in vključujoč fizični prostor (5. in 6. razred) – razvojna naloga (ZRSŠ)

Vključujoča šola in vključujoč fizični prostor (5. in 6. razred) – razvojna naloga (ZRSŠ)

 

 

 

Vključujoča šola je šola, v kateri se vidi in sliši vsak učenec in učitelj ter se ustvari spodbudno vključujoče učno okolje. Za doseganje vključujoče šole morajo biti učitelji pripravljeni soočati se z raznolikostjo učencev na vseh področjih razvoja (telesni, spoznavni, čustveno-osebnostni, socialni) in kulture, videti in slišati vsakogar, imeti znanja in veščine ter biti pripravljeni za učenje in izzive.

Vključevanje je kompleksen proces, ki zajema različne dejavnike. Med ključne spadajo:

  • strategije formativnega spremljanja,
  • razvoj spodbudnega, psihološko varnega učnega okolja,
  • vključujoče vodenje, čustveno in socialno opismenjevanje,
  • ustvarjanje in delovanje v učeči se skupnosti.

Za doseganje ciljev naloge bo Zavod RS za šolstvo za izobraževanje učiteljev, usmerjanje in v podporo organiziral:

  • Spletni seminar,
  • strokovne pogovore z učitelji,
  • strokovne pogovore z ravnatelji,
  • predstavitve dobrih praks,
  • mreženje med strokovnimi delavci,
  • kolegialne hospitacije.

V aktivnostih razvojne naloge bodo sodelovale: Mirjam Skok – vodja, Tanja Potokar, Irena Abram, Branko Filipič, Izabel Jurman

Vključujoča šola in vključujoč fizični prostor (5. in 6. razred) – razvojna naloga (ZRSŠ)

Varno in spodbudno učno okolje – razvojna naloga (ZRSŠ)

 

 

 

 Številne raziskave kažejo na velik pomen, ki ga ima varno in spodbudno učno okolje na kakovost in uspešnost vzgoje in izobraževanja. Večkrat je že bila ugotovljena povezanost med šolsko klimo in zaznano učinkovitostjo šole oz. dosežki učencev. V aktivnostih varnega in spodbudnega učnega okolja je veliko pozornosti posvečeno krepitvi čustvene in socialne pismenosti. Čustvena in socialna pismenost (ČSP) predstavlja pomemben preventivni dejavnik za neželeno vedenje, hkrati pa je pomemben vzgojni cilj sam po sebi.

Zavod RS za šolstvo je zasnoval razvojno nalogo Varno in spodbudno učno okolje z namenom, da podpira učitelje in jih usmerja na področjih:

  • dobri odnosi med učitelji in učenci, odnosna kompetenca, dober stik, počutje in klima;
  • čustveno in socialno učenje ter empatija,
  • neželeno vedenje, razlogi in ravnanje,
  • medvrstniško nasilje in ranljive skupine in
  • sistemski pristop na ravni šole pri obravnavi medvrstniškega nasilja.

 

V aktivnostih razvojne naloge bodo sodelovale: Katarina Zidarič – vodja, Vesna Grlica, Ksenija Hrvatin Ratoša, Maja Bubnič in Kristina Petrinja.

Reboot now – mednarodni preventivni program 

Reboot now – mednarodni preventivni program 

 

 

Reboot now je mednarodna otroku središčna pilotna iniciativa namenjena preprečevanju in boju proti nasilju med otroki ter mladostniki. S tem namenom se bo v sklopu projekta na šoli do meseca februarja 2024 zasnovalo in izvajalo psihosocialne posvetovalnice namenjene podpori in okrevanju otrok, ki se soočajo z nasiljem in drugimi težavami zaradi posledic ukrepov proti pandemiji Covid-19. Obenem se bodo na šoli izvajale ciljno usmerjene izobraževalne dejavnosti (delavnice, kampanje ozaveščanja in usposabljanja), ki prispevajo k dobremu duševnemu zdravju otrok. Vse aktivnosti v okviru projekta bodo potekale v skladu z nacionalnimi in Evropskimi direktivami za zaščito osebnih podatkov. Sodelovanje bo potekalo z Znanstveno – raziskovalnim središčem v Kopru.

 

Koordinatorica programa je svetovalna delavka Katarina Zidarič.

Vpis v srednje šole

Vpis v srednje šole

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je objavilo Razpis za vpis v srednje šole za šolsko leto 2024/2025 (v prilogi). V razpisu so objavljene informacije o vrstah programov, splošnih in posebnih pogojih za vpis, rokih za vpis ter merilih za izbiro v programe. Srednje šole so v razpisu razdeljene v več regij. V vsaki regiji lahko po posamezni šoli vidimo, kolikšno je predvideno število mest za novince (za bodoče dijake prvega letnika).

Več informacij v zvezi z vpisi v srednjo šolo je na voljo na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje: https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/

Razpis za vpis v srednje šole v šol. leto 2024/2025 (pdf)

Januar 2024 – NOVOSTI ZA OTROKE  IN MLADINO

Primož Suhodolčan: Živalske novice 5

Peta knjiga Živalskih novic nadaljuje tradicijo, ki sta jo avtorja Primož Suhodolčan in Uroš Hrovat zastavila že s prvo knjigo (1998): živahno nizata zgodbe iz živalskega sveta v obliki senzacionalističnega časopisa.

 

 

 

 

 

Enid Blyton: Pet prijateljev (Novim dogodivščinam naproti)

Gre za nov izvod stare zgodbe. Tokrat pod budnim očesom domačega učitelja, sicer simpatičnega, a strogega in nepopustljivega gospoda Rolanda, ki ga je izbral Georgin oče, da bi otrokom pomagal pri učenju. Vsem se zna prikupiti, le George in Tim se nikakor ne moreta sprijazniti z njim. Ob raziskovanju stare Kirrinove kmetije, kjer sta na počitnicah tudi dva slikarja, odkrijejo otroci zelo skrivnostna sporočila. 

Če si želiš knjigo prelistati, klikni na spodnjo povezavo TUKAJ, potem pa na fotografijo platnice, kjer piše »prelistaj me«.

 

 

Eloise Macgregor: Z znanjem nad viruse

Z znanjem nad viruse, otroški vodnik do dobrega zdravja! Nauči se vsega, kar moraš vedeti za uspešen spopad z virusi. Zaščiti sebe in svoje najdražje pred nevarnimi klici. S pomočjo napotkov se znebi virusov doma. Nauči se, kako in zakaj moraš poskrbeti, da virusov ne širiš naokrog.

 

 

VSEBINA KNJIGE:

  • Kaj je virus?
  • Kako se okužiš z virusom?
  • Kako okužba vpliva na tvoje počutje?
  • Kako pred virusom zaščitiš sebe in druge?
  • Kako si pravilno umiješ roke?
  • Zakaj moraš omejiti stike?
  • Kako lahko uničiš viruse v domačem okolju?
  • Objemanje? Poljubljanje? Strogo prepovedano!
  • Ali zdravniki lahko pozdravijo okužbe z virusi?
  • Ali si iz pravega testa za spopad z virusi?
  • Slovar

 

 

Christine Leunens: Nebo v kletki

Johannes, vnet privrženec dunajske Hitlerjeve mladine, odkrije usodno skrivnost – njegova družina v njihovem domu skriva mlado Judinjo Elso. Njeno življenje je od tedaj v njegovih rokah in Johannes in Elsa se podata na vznemirljivo popotovanje, prepredeno z obsedenostjo in ljubeznijo, ki zabriše meje med ujetništvom in svobodo, med zmago in porazom. Medtem ko se okoli njiju odvijajo vojne grozote, mora vsak od njiju najti način, kako preživeti.

 

 

Dreda Say Mitchell

Lisa ne more verjeti svoji sreči, ko v veliki hiši najde čudovito sobo za najem. Lastnika jo prijazno in toplo sprejmeta v svoj dom. Toda ko Lisa v sobi najde skrito poslovilno pismo, se njun odnos spremeni. Par vztraja, da moški, ki je napisal pismo, ne obstaja in da je Lisa njuna prva najemnica, zato Lisa začne dvomiti vase. Ko se Lisa odloči, da bo odkrila skrivnosti moškega, ki je pred njo živel v sobi, se začno dogajati neprijetne stvari. Nekdo ji hoče preprečiti, da bi odkrila resnico. Soba je že terjala eno žrtev, bo Lisa naslednja?

Ekošola

Ekošola

Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med učenci skozi njihov izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše.

V šolskem letu 2021/2022 smo podpisali eko-listino in si prislužili mednarodno priznanje – zeleno zastavo.

V šolskem letu 2023/2024 poleg našega glavnega cilja da postane skrb za okolje in naravo del življenja, želimo:

  • spodbujati in večati kreativnost, inovativnost ter izmenjavo idej,
  • izobraziti za učinkovito rabo naravnih virov (voda, odpadki, energija),
  • povezovati okoljska vprašanja z ekonomskimi in socialnimi,
  • razvijati pozitivne medsebojne odnose,
  • sodelovati pri preprečevanju in odpravi revščine,
  • vzgajati in izobraževati za zdrav način življenja v zdravem okolju.

Vsebine Ekošole bo skupaj z učenci izvajala skupina učiteljev v sklopu pouka, podaljšanega bivanja, izbirnih predmetih in interesnih dejavnostih. Letos bomo znotraj Ekošole sodelovali v naslednjih projektih: Ekokviz, Ekobranje za ekoživljenje, Ne zavrzi oblek, ohrani planet, Voda – naše bogastvo, Šolska vrtilnica, Podnebni tek, Hrana ni za tjavendan, Leaf znanje o gozdovih … Več o projektih in natečajih znotraj Ekošole najdete na https://ekosola.si/ .

S sodelovanjem v programu Ekošola smo se obvezali, da bomo:

  • Ločevali odpadke in zmanjšali količino odpadkov.
  • Varčevali z vodo in energijo.
  • Se odgovorno vedli do narave.
  • Skrbeli za dobre odnose z vrstniki, drug drugemu bomo zgled in si nudili medvrstniško pomoč.
  • Skrbeli za zdravo prehrano in s šolsko prehrano ravnali odgovorno.
  • Čim pogosteje v šolo hodili peš in s kolesom.
  • Skrbeli za čisto okolje. Organizirali bomo čistilne akcije.
  • Organizirali dobrodelne akcije: Zbiranja pripomočkov, oblek in hrane (glede na potrebe) za družine, ki so utrpele škodo ob poplavah. Zbiranje starega papirja, oblačil, zamaškov (slednje v sodelovanju s Palčico Pomagalčico) itd.
  • Delovali na področju prostovoljstva.
  • Se udeleževali pohodov in taborov v naravi.
  • Skrbeli za zdrav duh v zdravem telesu.
  • Aktualne eko vsebine objavljali v eko kotičku.
  • Skrb za prijetno bivanjsko vzdušje in krepitev medosebne odnose.

 

Koordinatorica programa je Izabel Jurman.

 

Cankarjevo tekmovanje – seznam knjig

CANKARJEVO TEKMOVANJE 2024/25

 

Tekmovanje poteka kot interesno in selekcijsko, interesno tekmovanje na eni stopnji ter selekcijsko na treh stopnjah. Posamezne ravni tekmovanja bodo izvedene:

INTERESNO TEKMOVANJE za učence od 1. do 7. razreda:

  • šolska stopnja tekmovanja: sreda, 2. 4. 2025

 

SELEKCIJSKO TEKMOVANJE za učence 8. in 9. razreda:

  • šolska stopnja tekmovanja: četrtek, 21. 11. 2024
  • regijska stopnja tekmovanja: torek, 21. 1. 2025
  • državna stopnja tekmovanja: torek, 11. 3. 2025

 

Književna besedila:

 
1. razred:

  • Ela Peroci: Moj dežnik je lahko balon

 

2. in 3. razred:

  • Bina Štampe Žmavc: Bajka o svetlobi

 

4. in 5. razred:

  • Sebastijan Pregelj: Zmaj nad mestom

 

6. in 7. razred:

  • Bogdan Novak: Grajski strah

 

8. in 9. razred:

  • Špela Frlic: Bleščivka

 

 

 

 

 

Knjižni kviz – JOSIP VANDOT

JOSIP VANDOT  (15. 1. 1884 – 11. 7. 1944)

Odgovorite na naslednja vprašanja:

  1. Katera obletnica pisateljevega rojstva bo 15. 1. 2024?
  2. Kako je ime desetletnemu dečku, ki nastopa v Vandotovih zgodbah?
  3. Kdaj je izšla njegova edina zbirka poezij?

 

Na listič napiši vse tri odgovore, lahko pa tudi prideš v knjižnico in dobiš reševalni listič. Odgovore oddaj knjižničarki do 31. 1. 2024.

Nagrajenec bo dobil lepo nagrado. Srečno pri reševanju in pri žrebu!

 


 

ZMAGOVEC KNJIŽNEGA KVIZA

Izžrebanec knjižnega kviza o Josipu Vandotu (ob 140. obletnici njegovega rojstva) je Izak Peček, 6. a razred. V dar je dobil knjigo Geni in DNK.

Čestitke!

Govorilne ure

Naslednje GU: 

  • 21. 1. 2025

Odsotni učitelji:

  •  
Dostopnost